czwartek, 23 stycznia 2014

Blok z owoców suszonych i bakalii




Ostatnimi czasy, coraz częściej wyszukuję zdrowszych wersji smakołyków. Choć przyznaję, że zdecydowanie nie jestem specjalistą w tej dziedzinie. Nie mam w sobie takiej siły i mobilizacji, zaś na prowadzenie dwóch skrajnych kuchni najzwyczajniej nie mam czasu.
Szperając w czeluściach internetu (coraz częściej podoba mi się to sformułowanie, co zauważycie po moich tekstach) natknęłam się na ciekawy przepis z wykorzystaniem owoców suszonych. A, że mam ich całkiem sporo, bo lubię, zrobiłam. Mimo wielu prób na zdrowych, domowych batonach musli, niewiele wyników mnie zadowoliła. To była kolejna i strasznie mi się spodobała. Z całą pewnością będzie inspiracją do kilku moich przepisów. Oto jeden z nich.



(źródło inspiracji)

Blok z suszonych owoców i płatków pszennych
Potrzebne będą:
  • 200 g błyskawicznych płatków pszennych
  • 300 g owoców suszonych, np. daktyle, figi, śliwki, żurawina
  • 100 g bakalii, np. migdały blanszowane, rodzynki, orzechy włoskie
  • 1-2 łyżki syropu klonowego
  • 3 jajka od szczęśliwych kurek
  • 1 łyżka ekstraktu kawowego (przepis)
  • opcjonalnie: 2 kostki gorzkiej czekolady
Owoce kroimy na kawałki, wrzucamy do miski. Dokładamy bakalie, dosypujemy płatki i mieszamy. W oddzielnej miseczce jaja łączymy z ekstraktem i syropem klonowym. Gotową miksturą zalewamy owoce z bakaliami i płatkami dokładnie mieszamy i przekładamy do blachy (keksówki) mocno ugniatając. Wkładamy do piekarnika nagrzanego do 170 stopni na około 15-20 minut. Kiedy blok wystygnie, możemy go przyozdobić rozpuszczoną, gorzką czekoladą.

Prawda, że to proste. Składniki możemy dokładać różne, w zależności od naszych upodobań. To jedna z moich propozycji. Wypróbujcie ten przepis i koniecznie napiszcie jak Wam smakował.
Ściskam gorąco Ilona




6 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Pomysł doskonały. różnymi produktami starałam się scalić owoce i płatki, ale bezskutecznie. Jajka to świetny pomysł. Polecam

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Rewelacyjny, w oryginale nie było płatków, tylko same owoce, a ja chciałam zrobić coś w formie batonika musli :)

      Usuń