środa, 6 lutego 2013

Tort bezowy



Dzisiejszy torcik bezowy jest od lat w mojej rodzinie. Tradycją było robienie deseru, kiedy mój tato wracał z podróży. Teraz ja go robię i z wielką przyjemnością serwuję go mojemu mężowi.

W ten weekend odbiegłam trochę od tradycji, ponieważ zrobiłam go na urodziny... ale cóż. Jest taki smaczny, że nie mogłam się oprzeć, a poza tym... był życzeniem jubilata ;)



Tort bezowy "Powroty"
Potrzebne będą:

  • 1/2 szklanki cukru
  • 1/2 kostki masła
  • 1/2 kostki palmy
  • 40 dag twarogu tłustego (wcześniej zmielonego)
  • 3 żółtka
  • 40 dag bezów 
  • kakao do dekoracji
Cukier, masło i palmę dokładnie ze sobą mieszamy. Po chwili dokładamy kolejno po jednym żółtku i twaróg. Kiedy składniki się połączą dodajemy część pokruszonych bezów.
Okrągłą blachę smarujemy masłem i wykładamy dno całymi bezami, na to kładziemy naszą serową masę i dekorujemy również całymi bezami. 
Całość posypujemy dobrej jakości kakao i wstawiamy do lodówki.

Ta bomba kaloryczna jest doskonała , musicie koniecznie wypróbować. 

Ściskam Ilona 







6 komentarzy:

  1. Ilonka! uwielbiam bomby kaloryczne! Wypróbuję Twój przepis w sobotę, tylko muszę jakąś okazję zorganizować!
    Pisz jak najwięcej teraz, bo jak Maleństwo się pojawi będziesz miała miej czasu. Będę tęskniła za Twoimi inspiracjami kulinarnymi :) K.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W wolnych chwilach, których zaczyna mi brakować, chciałabym przygotować kilka przepisów. Mam nadzieję, że się uda :)
      A jeśli chodzi o okazję... to, to np. Z okazji SOBOTY:)Takie są najlepsze.
      A Twoje komentarze - uwielbiam, miód na serce.
      Ściskam

      Usuń
  2. Wygląda niesamowicie wręcz smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten torcik jest cudowny i strasznie słodki. Mniam...

      Usuń