środa, 20 lutego 2013

Kociołek meksykański




Kociołek meksykański, to kolejne danie, które z takim smakiem zajadałam u mojej przyjaciółki. Pyszne i rozgrzewające. Rewelacyjne na tak chłodne dni jakie teraz mamy.
Biorąc pod uwagę fakt, że jest tak cudownie proste wróciłam do domu, następnego dnia zakupiłam odpowiednie produkty i ... zajadam sobie :)


Kociołek meksykański
Potrzebne będą:

  • 1/2 kg pieczarek
  • puszka kukurydzy
  • puszka fasoli czerwonej
  • przecier pomidorowy
  • 3-4 duże pory
  • 1/2 kg mięsa mielonego
  • 1 cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • przyprawy: sól, pieprz do przyprawienia mięsa mielonego
  • bulion lub kostki rosołowe
Por czyścimy, kroimy w plastry i wrzucamy do dużego garnka. Pieczarki kroimy w talarki, delikatnie podsmażamy i dokładamy . Całość zalewamy wodą z odpowiednią ilością kostek rosołowych (1 kostka na pół litra) lub gotowym bulionem. Płynu powinno być ok 8-10 cm nad poziomem warzyw. Musimy pamiętać, że spora część odparuje.
Gotujemy doprowadzając do wrzenia. Następnie zmieszamy ogień i dokładamy odcedzoną fasolę i kukurydzę z puszki oraz przecier pomidorowy. Gotujemy ok 20 min. 
W tym czasie smażymy małe klopsiki kulki z mięsa mielonego, z dodatkiem cebulki i czosnku. Na sam koniec wrzucamy je do naszego kociołka. 


To danie podobnie jak bigos, następnego dnia smakuje lepiej :)
Wszystkim życzę ciepłych dni i pysznych posiłków.
Ściskam Ilona



5 komentarzy:

  1. bardzo lubię takie dania, idealnie rozgrzewają w takie chłody:)

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda pysznie, na powracające mrozy idealne!

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za odwiedziny:) Miło mi gościć w mojej skromnej kuchni. A Kociołek polecam.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziekuje za nowe pomysly i wspaniale smaki - cala rodzinka sie zajadala. Pozdrawiam.
    Maja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo. Mam nadzieję, że smakowało i wypróbujesz na rodzince kolejne z moich przepisów.
      Ściskam Ilona

      Usuń