środa, 27 lutego 2013

Focaccia z dodatkami





Dzisiaj przystawka we Włoskim stylu.

Focaccia – to rodzaj włoskiego pieczywa. Pizza bez sosu i sera. Pyszny, ciepły dodatek, przystawka, którą tak się dzisiaj najadłam, że focaccia została moim całym obiadem.
Pyszna. 


Focaccia
Potrzebne będą:

  • 1/2 kg mąki
  • 310 ml wody przegotowanej, letniej
  • 15 g drożdży świeżych
  • 2 łyżeczki cukru
  • 1 łyżeczka soli
  • zielone oliwki
  • pomidorki koktajlowe
  • salami
  • tymianek suszony, czosnek granulowany
  • oliwa z oliwek
Drożdże rozrabiamy z łyżką cukru i odrobiną wody. Mąkę przesiewamy do miski, dolewamy wodę, pozostały cukier, sól, nasze rozrobione drożdże i dokładnie mieszamy.  Ciasto wyrabiamy przez ok 10 minut, po czym przykrywamy lnianą ściereczką i odkładamy, aby wyrosło. Kiedy podwoi swoją objętość, ponownie wyrabiamy i formujemy blaty z ciasta, układamy na blasze wyłożonej papierem i odstawiam ponownie do wyrośnięcia. Następnie skrapiamy dokładnie oliwą z oliwek, posypujemy tymiankiem i czosnkiem, układamy dodatki. Piekarnik ustawiamy na 220 stopni i pieczemy 20 minut.



Focaccia, jest doskonała.
Osobiście, wyrabiam podwójną porcję i robię z 1 kg mąki.  Część piekłam 20 minut, drugą, 15, żeby zamrozić, po czym wyjąć , podpiec ok 5 minut i zjeść z uśmiechem na twarzy. Z pewnością, każdy z nas ma dni, kiedy albo nie mamy ochoty na robienie czegokolwiek, albo mamy tak mało czasu, że jedzenie jest ostatnią rzeczą, o której myślimy. Właśnie o tych chwilach warto pomyśleć. Tak zwane gotowce są ostatnią "potrawą" na jaką mam ochotę, więc jestem gotowa.
Dlatego moją kuchnię przede  wszystkim zajmuje lodówka z zamrażalnikiem.

Pisząc to zdanie wpadłam na pomysł przygotowania postu dotyczącego moich przygotowań na ciężkie, zabiegane lub leniwe dni. Wypełnienia lodówki, zamrażalnika i spiżarni.
Na dzisiaj to wszystko, czekam z niecierpliwością na Wasze komentarze.
Ściskam Ilona






6 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. I jest smaczne :) Polecam.
      Przy okazji dziękuję za odwiedzinki

      Usuń
  2. Ależ mi narobiłaś ochoty na focaccię :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, bo zazwyczaj to ja wychodzę z Twojej kuchni z burczącym brzuchem :)
      Pozdrawiam.

      Usuń