czwartek, 3 kwietnia 2014

Sałatka z pora



Dzisiaj dzień pięknie wiosną pachnący, choć słońca zbyt dużo zza chmur nie wygląda i czasami zdarza się, że kilka kropel na podwórze moje spadnie. Ale to nic, właśnie dlatego piękny zapach się unosi. Uwielbiam.
Mam nadzieję, że wiosna się utrzyma, choć do świąt. 
A jeśli chodzi o święta, to niesamowicie czas mnie goni. To co się teraz dzieje to maleńkie szaleństwo, żeby brzydko nie mówić. Szykowanie, sprzątanie, pakowanie...
Brak czas nie oznacza jednak, ze nie będziemy sobie w domu kulinarnie dogadzać. Trzeba jedynie wymyślać rzeczy smaczne i szybkie do zrobienia. Dlatego wczoraj zrobiłam sałatkę. Jest niesamowicie smaczna i ciągle chce się więcej, dlatego szybko trzeba zdjęcia było zrobić, bo znika w mgnieniu oka. 
Zapraszam


Sałatka z pora
Potrzebne będą:
  • 1 duży por
  • puszka kukurydzy
  • puszka ananasa
  • około 200 g sera żółtego (np. morski)
  • 1 szklanka obranych orzechów włoskich
  • 200 ml jogurtu greckiego
  • 4 łyżki majonezu
  • pieprz, sól
Z pora odcinamy ciemno zieloną część, białą myjemy i kroimy w piórka. Następnie dokładamy  kukurydzę z puszki, ananasa pokrojonego na małe cząstki oraz orzechy posiekane na kawałki. Ser żółty kroimy w wąskie paski około 1,5 cm długości Majonez mieszamy z jogurtem, dolewamy. Przyprawiamy solą i pieprzem do smaki i dokładnie mieszamy. 
Najlepiej smakuje po schłodzeniu w lodówce, kiedy smaki się połączą. 

To bardzo prosta sałatka. Szybko się ją robi, a niewiarygodnie smakuje. Słodycz ananasa, łagodzi ostrość pora. A orzechy dodają jej chrupkości. Prosto i smacznie. Przecież o to właśnie chodzi.
To także ciekawa propozycja na Wilekanoc. Już niedługo będziemy szykowali różne dania, warto tą sałatkę wziąć pod uwagę.

Idę zajadać się. Przy okazji, sałatkę dedykuję Camilli <3 mam nadzieję, że Ci się spodoba.
Ściskam Ilona

Ps. Przepraszam za małą zmianę w przepisie. Ale do drugiej porcji dołożyłam ser i sałatka wyszła doskonała!


4 komentarze:

  1. pa ram! świetny pomysł na kolację! Dziękuję Ilonka <3
    K.

    OdpowiedzUsuń
  2. Takiego połączenia z porem jeszcze nie widziałam. :) do zapamiętania!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tą sałatką było tak, ze co chwilę dokładałam, aż uzyskałam ten smak...a sałatka się skończyła hihi
      Jest świetna.

      Usuń