środa, 26 lutego 2014

Churros z sosem czekoladowym




Oj długo ten wpis szykowałam, a to dlatego, że montowałam film z przepisem. Podziwiam wszystkie vlogi i vlogowiczów, to nie jest łatwa sztuka. Jeśli chodzi o filmowy przepis, to moja premiera, więc bardzo proszę o wyrozumiałość. Co prawda próby już były, ale aktorka ze mnie marna, więc pozostały gdzieś w czeluściach dysku moje próby telewizyjne. Kiedyś zmontuję z tego komedię... heh, ale to troszeczkę potrwa. Człowiek uczy się całe życie.
Trzymajcie kciuki, jeśli się przepis w formie filmiku spodoba, postaram się wrzucać takich więcej.

A teraz już przepis, bo tłusty czwartek właśnie się zaczął, a tu ani jednego "tłustego" przepisu.
Dzisiaj poczęstuję Was churros, to wypiek hiszpański w postaci podłużnego, wyciskanego na gorący olej ciasta o przekroju w kształcie gwiazdy (wikipedia).

Są niesamowicie smaczne, a sos... to moja tradycyjna polewa czekoladowa do ciast, tym razem podawana na ciepło w płynnej postaci. Zapraszam




Churros

Potrzebne będą:
  • 1/2 szklanki mleka
  • 1/2 szklanki wody
  • 1 szklanka mąki
  • 3 łyżki masła
  • 1/2 łyżeczki soli himalajskiej
  • 2 łyżeczki cukru pudru
  • chlust ekstraktu waniliowego
  • 2 jajka od szczęśliwych kurek
  • olej roślinny do smażenia
  • drobny cukier z cynamonem do posypania
Do rondelka wlewamy mleko i wodę, dokładamy sól, cukier, ekstrakt waniliowy i masło. Całość rozpuszczamy na niewielkim ogniu. Pod koniec dosypujemy  mąkę i mieszamy do uzyskania jednolitej masy. Będzie gotowa, kiedy zacznie odchodzić od garnka.
Masę przekładamy do miski, dokładamy jajka i miksujemy.
Olej rozgrzewamy do temperatury około 170-180 stopni i przy pomocy szprycy z końcówką w kształcie gwiazdy oraz nożyczek wyciskamy ciasto przycinając po uzyskaniu satysfakcjonującej nas długości. Smażymy na złoty kolor, po około 2 minuty z każdej strony. 
Gotowe odkładamy na talerz wyłożony ręcznikiem papierowym, żeby pozbyć się nadmiaru tłuszczu.
Jeszcze ciepłe można posypać drobnym cukrem zmieszanym z cynamonem. 


Sos czekoladowy
Potrzebne będą:
  • pół kostki palmy
  • 6-8 łyżeczek cukru
  • szczypta soli himalajskiej
  • 2 łyżki dobrej jakości kakao
  • odrobina zimnej wody
Palmę rozpuszczamy w rondelku z cukrem i solą. Następnie dokładamy kakao i energicznie mieszamy, żeby nie powstały grudki.
Pod koniec gotowania dolewamy odrobinę wody, ale uwaga, łyżeczkę, dwie, dla uzyskania błysku w naszym sosie.
Odkładamy do ostygnięcia.

Gotowe churros maczamy w naszym sosie i zajadamy ze smakiem :)

PODPOWIEDŹ:
* kiedy sos czekoladowy zacznie się rozwarstwiać należy dosypać cukru lub kakao, wymieszać ponownie

*churros możemy przycinać na różne długości. 2 cm będą świetnymi kąskami na przyjęcie

*pilnujmy temperatury oleju, warto użyć termometra, ponieważ, możemy spalić nasze smakołyki

Życzę Wszystkim smacznego, Tłustego Czwartku :) i nie zapomnijcie do mnie napisać, jak Wam smakowało i jak podobał Wam się filmik. Mam nadzieję, że troszeczkę ułatwił przygotowanie churros.
Będzie mi również miło jak subskrybujecie mój kanał na YouTube KUCHNIA ILONY TV.
Ściskam 
Ilona 

6 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Olu, dziękuję bardzo. Takie słowa to motywacja <3

      Usuń
  2. Już zgłodnialam!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Jako, że miałam możliwość skosztowania tych pyszności, z całego serca polecam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się... nie ma jak smakołyk z dostawą, hihi
      Ściskam

      Usuń